24 oktober 2018 - De aanvragen voor verzekeringen lopen via de zogeheten FrontOffice. Al een flinke tijd vragen wij bij het indienen van de aanvragen via FrontOffice om ook het e-mailadres van de klant in te voeren. Tot nu toe kon de aanvraag ook worden gedaan zonder dat er een e-mailadres was ingevoerd, maar dat gaat veranderen. Vanaf begin november is het e-mailadres van de klant een verplicht veld; net zoals adres en woonplaats.
De belangrijkste reden daarvoor is dat wij de komende periode een aantal grote IT-projecten gaan afronden, waardoor onze ambitie om 100 % digitaal te gaan administreren steeds dichterbij komt. Het is daarbij van groot belang dat wij beschikken over juiste e-mailadressen van u en van uw klanten. De komende maanden zullen wij hier veel tijd aan besteden. Via de nieuwsbrief informeren wij u hier nog uitgebreid over. Om de overgang zo soepel mogelijk te laten verlopen is het belangrijk dat het aantal nog ontbrekende gegevens zo beperkt mogelijk is. Op dit moment wordt in ongeveer 7 van de 10 gevallen al een e-mailadres achtergelaten. Door deze maatregel krijgen we bij nieuwe aanvragen ook de ontbrekende 30% binnen.
Overigens benadrukken wij dat wij deze gegevens niet voor commerciële doeleinden of het verzenden van nieuwsbrieven zullen gebruiken. Bij wijzigingen in de voorwaarden of tarieven zullen wij u daarover eerst informeren. Polissen sturen wij rechtstreeks.
Mocht het echt niet mogelijk zijn het e-mailadres van de klant in te vullen, bijvoorbeeld omdat de klant niet over een e-mailadres beschikt. Of wilt uw klant een polis op papier van u ontvangen? Dan kunt u ervoor kiezen het e-mailadres van uw kantoor in te vullen. Correspondentie gaat dan vanzelfsprekend ook naar dit adres toe. Wij raden u aan om deze oplossing alleen te gebruiken als het echt niet anders kan.