Solvabiliteitsratio verhogen met een regenton

18 juli 2018 - De zomer van 2018 is een mooie. De zon schijnt volop en het leven bij ons thuis is grotendeels verplaatst naar onze tuin.

Ook bij de Vereende is het volop zomer. De omzet voor intermediaire producten is de afgelopen twee jaar verdubbeld, we werken weer binnen de norm van 1 week en de resultaten van ons naamsbekendheid- en imago-onderzoek laat veel positiefs zien.

Wolkje

Enige wolkje aan de lucht lijkt de droogte en het advies om de tuin niet te sproeien, te zijn. Dat heeft voor een dor en geel grasveld gezorgd.

‘Onze wolkjes’ aan de lucht zijn de solvabiliteitsratio en oplopende schadelast. Door de stijgende omzet moeten we meer kapitaal aanhouden of risico’s verlagen. En we betalen meer kosten en doen meer schade-uitkeringen bij letselschade.

… en toch

Wolkjes zetten aan om creatief op zoek te gaan naar oplossingen. Dit gele gras heeft wel weer geresulteerd in een regenton als verjaardagscadeau. Het overtollige water tijdens buien vangen we op; om bij droogte de tuin met dat regentonwater te bewateren.

Ook bij de Vereende werken wij hard aan oplossingen voor ‘onze wolkjes’. We zoeken – bewuster dan ooit – de balans tussen enerzijds de financieel economische realiteit en anderzijds onze grote maatschappelijke ambities. Want onze klanten zijn vaak financieel kwetsbaar en hebben ook geen echte verzekeringsalternatieven omdat wij – als vangnetverzekeraar – vaak de laatste mogelijkheid voor onze klanten zijn.

Wens

Ik wens iedere lezer van onze nieuwsbrief ‘Zeker Vandaag’ een mooi vervolg van de zomer toe en een hele fijne vakantie om – alleen, met vrienden of geliefden – heerlijk tot rust te komen, een mooie rondreis te maken of uitdagende activiteiten te ondernemen.

Ook bij de Vereende gaan wij – gespreid – op vakantie. Maar de collega’s die blijven, blijven klanten, claimanten, assurantieadviseurs en relaties helpen met het bieden van oplossingen voor onze pools, het Waarborgfonds, het Nederlands Bureau en de verzekeringsactiviteiten.

U zult in het najaar meer van ons horen met een DM-actie voor gezinsrechtsbijstandverzekering, werving van BAVAM-klanten en een interactieve video voor het Waarborgfonds.

De volgende editie van ‘Zeker Vandaag’ sturen wij u toe op 30 augustus 2018. Tot dan!

 

Bert Sonneveld

Auteur:

Bert Sonneveld, Manager Marketing & Acceptatie

Bert Sonneveld